معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

بحث برندسازی برای کسب و کارهای کوچک بایستی در طی قبل از ورود به فضای مجازی اتفاق افتاده باشد و افراد با تبلیغات موثر و هدفمند حداقل تعداد بالایی از مشتریان وفادار را به خود جذب کرده باشند و سپس با دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام به تبادل اطلاعات با آنها بپردازند، فروش انجام دهند و تازهترینهای خود را در معرض نمایش بیشتر قرار دهند. به همین منظور باید با «سفر مشتری» (Customer Value Journey) آشنا شویم که ارتباطی با مشتری احتمالی ایجاد و در نهایت او را به مشتری وفادار تبدیل میکند. این کتاب به کسانی که در یک قدمی شروع کسب و کار هستند پیشنهاد میشود زیرا کمک میکند تواناییها و ویژگیهای محصولشان را بشناسند و با برنامهریزی آن را به یک شی ضروری تبدیل کنند.

تمام موارد زیر به تفکیک در یک دوره کامل آموزش دیجیتال مارکتینگ شرح داده میشود. اکثر دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ ذکر شده در این راهنما رایگان و برای مبتدیان عالی هستند. به دلیل تبلیغات رایگان دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام در این فضای پر مخاطب، کسبو کارهای کوچک بهترین فضای مجازی برای فروش را اینستاگرام معرفی میکنند و تنها با مدیریت صحیح پستها و انجام به روزرسانیها میتوانند در جذب مخاطبان و افزایش فروش موفق باشند. در بحث آموزشهای چند مرحلهای، تبلیغات ویدئویی میتوانند گزینه بهتری باشند که جذب مخاطب را به دنبال داشته و وی را به دیدن سایر پستهای اینستاگرامی تشویق خواهند نمود.

وقتی مخاطبان کسبوکارتان را بشناسید، انگیزهها و نقاط درد آنها را درک میکنید و محتوایی تولید میکنید که مخاطب ارتباط بیشتری با آن برقرار میکند و ترغیب به خرید یا دنبال کردن شما میشود. اطلاعات و داشتن دادههایی از سمت پلفترمهای نشر محتوا مانند اینستاگرام به شما کمک میکند تا سیلقه مخاطب خود را بدانید و از قبل بتوانید محتوای موردپسند وی را طراحی، تولید و نشر کنید. مکان و زمان تبلیغات رقیب خود را یادداشت و عکسی از آن تهیه کنید. همچنین میتوانید به دنبالکنندههای رقیب خود نگاهی بیندازید. پس نگاهی داشته باشیم به شروع به کار این شبکه اجتماعی و آمار و ارقام آن.

هدف از این نوع تبلیغات هم شناختهشدن برند و دریافت بازدیدکننده برای وبسایت شماست. این ابزارها مکمل هم هستند و هزینه ایجاد و مدیریت آنها ناچیز است. زیرا در محیط این فضای مجازی، ویدئوهایی با حداقل مدت زمان یک دقیقه و در قالب افقی(landscape) آپلود میشوند. تمامی کسب و کارها بایستی به این نکته توجه کنند که استراتژی بازاریابی غالب آنها چیست و کدام یک از این سه ترفند دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام میتواند برای آنها کارساز باشد. شرکت Adobe که معرف حضورتان هست؟ شرکت تولید محتوا شبکههای اجتماعی سلام سوشال با بیش از ۵ سال سابقه فعالیت در حوزه تولید انواع محتوا برای شبکههای اجتماعی به ویژه اینستاگرام آماده ارائه خدمات متنوع به شما همراهان گرامی است.

با گسترش اینترنت و استفاده از انواع مختلف پلتفرم ها برای اطلاع رسانی و ارتباط با افراد دیگر؛ دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز گسترش بسیار زیادی داشتهاست. تولید محتوا به مفهوم ایجاد محتوای متنی، صوتی و تصویری و انتشار آن در کانال های مختلف ارتباطی به منظور برقراری ارتباط با مشتری و با هدف آگاه سازی از برند و فروش است. قدم بعدی برای دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام بحث فروش محصولات است.

افرادی که سیگنالهای را ارائه میدهند، جزو معامله کنندگان حرفهای و با تجربه بازار ارزهای دیجیتال هستند. بسیاری از کسب و کارها بدون هیچ استراتژیای فعالیت خود را در اینستاگرام شروع میکنند فقط به این دلیل که بقیه هم در این شبکه حضور دارند؛ اما شما این اشتباه را نکنید. مهمتر از داشتن یا نداشتن استراتژی، این است که در برنامه خود جایگاهی را که الآن دارید و جایگاهی را که میخواهید چند سال بعد به آن دست پیدا کنید را در نظر بگیرید و با هم مقایسه کنید. بهتر است این را بدانید که برندسازی در شبکههای اجتماعی اتفاق نمیافتد.

برای موفقیت درازمدت در اینستاگرام، باید اهداف مشخصی داشته باشید تا بتوانید زمان، انرژی و سرمایهگذاری پولی خود را توجیه کنید. ممکن است اهداف شما فروش محصولات، اشتراکگذاری نمونه کارها، آگاهی از برند و… ۱. اهداف خود را برای حضور در اینستاگرام تعیین کنید. با مشغول کردن مشتریان در یک فضای دیجیتال، شما آگاهی از برند را ایجاد می­کنید، خود را به عنوان رهبر فکری صنعتتان به مشتری معرفی ­می­کنید و هنگامی که مشتری برای خرید آماده است، کسب و کار خود را برایش در صف مقدم قرار میدهید. برای مثال شما تصمیم می گیرید در طی یک 20 میلیون فروش داشته باشید.برای اینکه به این مقدار برسید باید برای مثال 20 کا فالور داشته باشید.پس هدف شما رسیدن به 20 میلیون فروش در ماه است و سنجه شما رسیدن به 20 کا فالور در پیج تان می باشد.

شکل بگیرد. به عنوان مثال باید بدانید چه پستی را در چه ساعتی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید؟ به طور مثال مخاطب به دنبال پاسخی برای نیاز خود در یکی از شبکههای اجتماعی به سایت فرد میرسد. اینستاگرام نیز یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که ارتباط تنگاتنگی با سایر شبکههای اجتماعی دارد و حتی میتواند به عنوان کانال مارکتینگ جداگانه در جذب مشتری موفق عمل کند. منظور از تبلیغ نویسی نوشتن متنهای اثرگذار برای سایت، صفحات محصول و رسانههای اجتماعی است تا بازدیدکننده با خواندن آن قانع شود که از ما خرید کند.

معمولا این تبلیغات با علامت اختصاری AD نمایش داده میشود تا کاربر متوجه شود که این نتایج سئویی یا معتبر گوگل است یا نتایج تبلیغاتی گوگل. با رسانههای پولی، از جمله ارتباط با آژانسهای تبلیغاتی دیجیتال، در تعامل باشد. بنابراین تصاویر موجود در تبلیغاتی ایستاگرامی بایستی به دور از نوشته و اشکال دید باشند. زیبایی شناسی برند فقط به تصاویر بصری اعمال نمی شود. به دلیل برخورداری اغلب گوشیهای هوشمند از دوربینهای باکیفیت دیگر نیازی به استفاده از دوربینهای دیجیتالی نیست و تنها کافی است ذوق و هنر مخصوص به خود را در طراحی تصاویر به خرج دهید و عکسهای منحصر بفردی از محصولات خود آماده کرده و به نمایش بگذارید.

باشد. دلیلش هرچه باشد، آن را مشخص کنید. ممکن است وسوسه شوید که راه آسان را انتخاب کنید و فالوور بخرید؛ اما هیچوقت این کار را نکنید! این روزها با توجه به اوضاع اقتصادی که در سراسر جهان و ایران وجود دارد، افراد زیادی روی به سرمایه گذاری در بازار بورس و بازار ارزهای دیجیتال آورده اند و تمایل دارند تا پول و سرمایه ی خود را در این عرصه بکار بگیرند تا بتوانند به نوعی کسب درآمد و یا کسب سود کنند. با تمرکز روی این کلمات میتوانید بهصورت هدفمند در صفحه نتایج (SERP) گوگل دیده شوید و کاربران بسیاری را وارد سایت خود کنید.