دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تمام هدف ما این است که بیشترین ترافیک ورودی را بگیریم که اتفاقا مخاطبان هدف ما باشند. برای آشنایی بیشتر با نحوه عملکرد و ساخت این فایل متنی با گرشا همراه شوید و ادامه مقاله را از دست ندهید. برای مطالعه بیشتر مقاله سئو چیست را دنبال کنید. بنابراین به هرشکلی که میتوانید در فضای آنلاین و آفلاین باید کاری کنید که کاربران تصمیم خود را برای خرید قطعی کرده و فرایند پرداخت را انجام دهند.

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به شما امکان میدهد تا بهطور مداوم گردش سرمایه­ گذاری در کانال­های مختلف داشته باشید، اطمینان حاصل کنید که هرگز در کانال­هایی که عملکرد خوبی ندارند، پول تلف نمیکنید. برای اینکه بدانید استراتژی بازاریابی شما کار میکند یا خیر، باید دریابید که چه تعداد مشتری را جذب میکنید. بهبود و توسعه درآمد، کیفیت، سرعت و کاهش هزینه هدف اصلی و نهایی «دیجیتال مارکتینگ» در کسب و کار است. در واقع دیجیتال مارکتینگ یعنی دسترسی پیدا کردن به مخاطبین هدف از طریق محتوای شخصی سازی شده.

• کتاب های الکترونیکی و مقالات سفید: کتاب های الکترونیکی، مقالات سفید و مطالب با فرم طولانی مشابه به آموزش بیشتر بازدید کنندگان وب سایت کمک می کنند. برای تبلیغات محصول و به دست آوردن فالوورهای بیشتر در شبکههای اجتماعی نیاز به هزینههای زیادی ندارید و این روند برای شما بسیار مقرونبهصرفه است. هر چقدر از پتانسیل دیجیتال مارکتینگ بیشتر استفاده کنین، شانس رشد بیشتری دارین. در عوض در فضای دیجیتال تبلیغات کلیکی گوگل، تبلیغات بنری، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ به عنوان کانالهای دیجیتال مارکتینگ، ابزار تبلیغاتی محسوب میشوند.

هر موتر جستجوگر الگوریتمهای مخصوص به خود را دارد که برای فعالیت و افزایش بازدید در آن موتور جستجوگر باید آنها را دانست. اما اینکه در این حوزه ورود نکنید به مفهوم کار کمتر نیست، بلکه به مفهوم از دست دادن کانالی است که بالاترین درصد ROI را در میان سایر کانالهای موجود دارد. آقای بابک نقاش در این دوره آموزشی، بازاریابی محتوا که نقش بسیار مهمی در دیجیتال مارکتینگ دارد را آموزش میدهند. با اینکه اصل و اساس آنها یکسان است، ولی هر کدام از جنبهای به این موضوع نگاه کردهاند.

دیجیتال مارکتینگ در کشورهای خارجی یک فیلد دانشگاهی است و هرکدام از حوزه های آن چند واحد درسی اما متاسفانه در ایران در دانشگاه ها بهایی به آن داده نشده است . محتوا و دیجیتال مارکتینگ به شکلی گسترش یافتهاند که مشتریان برای ایجاد شناخت از برندها حتماً به سراغ فضای دیجیتال میروند.

زمان بندی انتشار پست شبکه اجتماعی: اگر قراره حضورتون در شبکه اجتماعی مستمر باشه باید به طور مرتب پست منتشر کنین. خبرنامه ایمیل: شما میتونین امکان ارسال خودکار ایمیل به مشترکین خودتونو داشته باشین و لیست مخاطبین رو بر اساس محتوای ایمیل مرتب کنین و اینطوری ایمیلهای شما فقط در اینباکس افرادی که به اون محتوا یا محصول علاقه دارن ارسال میشه.

این تفاوت میتونه لحن، تصویرسازی، پیشنهادات و حتی زمان انتشار پست در شبکه اجتماعی رو شامل بشه. با اطمینان حاصل کردن از این که این موضوع همیشه به خاطرتان می ماند، شما تجربیات دیجیتالی ایجاد خواهید کرد که برای مخاطبان شما جواب داده و دائماً نتایجی که امیدوار به کسب آن ها هستید را کسب خواهد کرد. در این روش شما باید از طریق بازاریابی سئو مخاطب را وارد یک صفحه کنید و با ارائه یک پیشنهاد ارزشمند و البته رد نشدنی کاری کنید تا به دلخواه خود اطلاعاتی مانند شماره تلفن، ایمیل و… پلتفرمهایی مثل هاب اسپات امکان اتصال به کانال هایی مانند لینکدین و فیسبوک رو میسر میکنن.

دیجیتال مارکتینگ ، اصطلاحی گسترده است که شامل کلیه کانال ها و روش های بازاریابی که می توانید برای تبلیغ محصولات یا خدمات در اینترنت و همچنین در دستگاه های الکترونیکی مانند تلویزیون ، تلفن های همراه و بیلبوردهای الکترونیکی استفاده کنید، می باشد. در پایان، برای ایجاد یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موثر در طولانی مدت، بسیار مهم است که تیم شما یاد بگیرد بر اساس آنالیتیکس عمل کند. این مدل به شکل مناسبی نیروهای تاثیرگذار بر رشد شرکت را نشان میدهد. علاوه بر بهبود رنک در موتور جستجو، سئو میتونه تست و بهینه سازی کمپین های مارکتینگی شما رو تقویت کنه.