دیجیتال مارکتینگ چیست؛ ۱۷ روش که هر بازاریاب دیجیتالی باید بشناسد – وب رمز

به دلیل ارزان بودن ایمیل مارکتینگ در مقایسه با سایر روشهای مارکتینگ، امکان هدفمندی و شخصیسازی برای مخاطبان، انعطافپذیری و اندازهگیری پارامترهای مؤثر، این روش موردتوجه بسیاری از کسبوکارها قرار گرفته است. محبوبترین ابزار برای SEM، به دلیل امکانات و قابلیتهایی که به کاربر میدهد، Google AdWords و پس از آن Bing Ads است که در موتورهای جستجو یاهو و بینگ استفاده میشود.

عوامل مختلفی نظیر محل قرارگیری بنر، خلاقیت در بنر، صفحه فرود، وبسایتی که بنر در آن قرار میگیرد و … توصیه میکنیم به صفحه محصول مراجعه کرده و نمونه آموزش ۱ ساعته مدرس را به رایگان مشاهده کنید. این کتاب به شما دید وسیع تری برای گسترش کسب و کارتان میدهد و شما میتوانید با نکات این کتاب برای آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ استارت بزنید. بازاریابی اینفلوئنسر از افرادی با مخاطبان آنلاین بالا برای تبلیغات جهت بالا بردن ترافیک و فروش استفاده میکند. درحالی که ارزش بازار ارزهای دیجیتال در طول ۷ روز گذشته میلیاردها دلار کاهش یافته، فروش توکنهای غیرمثلی (NFT) با افزایش ۸۱ درصدی مواجه شده است.

صرافی کوین بیس، برترین صرافی جهان از نظر ذخایر ارز دیجیتال در روز یکشنبه ۵۶.۲ میلیارد دلار دارایی ارز دیجیتال تحت مدیریت خود داشته است. گفتنی است که بیشترین رشددر میان استیبل کوینها متعلق به UST شبکه ترا بوده که جهشی ۵,۴۳۱ درصدی داشته و پس از دلار بایننس در رتبه چهارم قرار دارد.

پاول همچنین در بیانیه پس از نشست خود اعلام کرد که نرخ بهره میتواند در اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) افزایش یابد، اما هنوز هیچ برنامه زمانی دقیق و مشخصی وجود ندارد. البته که هیچ کدام از استراتژی های مختلف کاملا شبیه به هم نیستند، بیش از 65% از موفق ترین بازاریابان محتوای دنیا یک استراتژی محتوا مکتوب دارند.

بازاریابی موبایلی با بهرهگیری از فناوریهای مدرن موبایلی مثل خدمات مبتنی بر موقعیت یا کمپینهای بازاریابی مبتنی بر موقعیت جغرافیایی فرد استفاده میکند؛ این شیوهای است که با آن میتوان از فناوری برای ایجاد پروموشنهای شخصی شده در مورد کالاها و خدمات برای یک کاربر استفاده کرد؛ کاربری که همواره بدون هیچ سیمی به یک شبکه متصل است.

این همان چیزی است که بازاریابی موبایلی نامیده میشود. با توجه اینکه درصد زیادی از مردم در سراسر جهان روزانه حداقل یکبار ایمیل خود را چک میکنند، استفاده از این ابزار راهحل بسیار خوبی برای ارتقای کسبوکار محسوب میشود. شما میتوانید تمام کلمات کلیدی مربوط به کسبوکار خود را که فکر میکنید کاربران به دنبال آنها هستند، پیدا و به کار ببرید و از این طریق رتبه وبسایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید. باید با توجه به پرسونای مخاطبینی که مد نظرشما هستند، بازاریابی محتوا انجام دهید و عنوان محتوایی هدفمند و با کیفیت خلق کنید تا کاربرانتان با یک نگاه شیفته آن شوند، توجهشان را جلب کند و ادامه مطلب را مطالعه کنند.

در اینجا نام NFT خود را وارد کنید و توضیحاتی دربارۀ آن بنویسید. در دسته اخبار ارز دیجیتال روزانه اطلاعات و اخبار های مهم مربوط به بازار های دیجیتال تجزیه و تحلیل میشود که میتواند روند تاثیر گذاری در سرمایه شما در این بازار داشته باشد شما میتوانید علاوه بر اخبار ارز دیجیتال با استفاده از دوره های ارز دیجیتال و دوره ی پرایس اکشن نوین آکادمی تبریز فایننس از تجربیات اساتید برتر استفاده کنید و نحوه ی سرمایه گذاری و تحلیل این بازار را فرا بگیرید.

این مدل بازاریابی مدت زیادی نیست که در بین بازاریابان مطرح شده اما در همین مدت کم، نتایج شگرف آن سبب شده است که به یک بخش مهم در مجموعه فعالیتهای بازاریابی دیجیتال تبدیل شود و در حال حاضر، بسیاری از برندهای ایرانی بخشی از بودجهی بازاریابی شبکههای اجتماعی خود را به این مدل اختصاص دادهاند. در واقع در این فرآیند آن پیام برند شما از طریق یک منبع مورد اعتماد و مورد علاقه به مخاطبان ارائه میشود. پیشنیاز این دوره، حضور داشتن در اینترنت، آشنا بودن با فضای دیجیتال مارکتینگ و علاقه داشتن به این ماجرا است.

مهمترین نکته در انجام این مدل بازاریابی، مثل همهی فعالیتهای دیگر بازاریابی، شناخت مخاطب و ارتباط از کانال صحیح با وی است. ضمن اینکه این فرایند کاملا تکرارپذیر است و میتوانید بارها و بارها از روشهای مختلف با مخاطبان ارتباط داشته باشید. در روش بازاریابی آفلاین بسیار سخت می توان فهمید که چگونه دیگران با برند شما قبل از خرید ارتباط بر قرار می کنند. تبلیغ دهندگان میتوانند از طریق شمارش تعداد کلیکها کمپین تبلیغات بنری خود را پیگیری کنند. بنرهای تبلیغاتی در اینترنت، تبلیغات کوچک مستطیلی شکل هستند که در نقاط مختلف صفحات وبسایت ظاهر میشوند و اگر بر روی آن کلیک کنید، شما را به وبسایت تبلیغ دهنده منتقل میکند.

بر موفقیت آن تبلیغ تاثیرگذار است. Pay Per Click یا همان PPC نیز یکی دیگر از نامهای این مدل است که ترجمهی تحتاللفظی آن میشود «پرداخت به ازای کلیک»؛ به هر صورت همهی این نامها به یک چیز اشاره دارند و آن یک مدل محاسبهی هزینهی تبلیغات است. بازاریابی محتوا، در حقیقت یکی از مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است. اگرچه ابزاری مانند اینستاگرام خود در بخشی بنام INSIGHT اطلاعات کاربردی مفیدی مانند، میزان به اشتراکگذاری محتوا، میزان ورودی از کانالهای مختلف اکسپلور و هشتگها، سنوسال و جنسیت مخاطبها و… حضور و بازاریابی در شبکه های اجتماعی، تقریباً برای هر کسبوکاری مفید واقع خواهد شد؛ اما باید در نظر داشته باشید که SMM یک کانال فروش مستقیم نیست و تنها ابزاری است برای کمک به فروش بیشتر، درواقع فروش را مستقیماً انجام نمیدهد و نیاز به زمان دارد؛ بنابراین، پیش از استفاده از این روش باید اهداف و نیازهای خود را بررسی کرده و سپس تصمیم بگیرید.