بازاریابی اینستاگرام یا اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

از نمونههای این کار میتوان به فروش یک دستگاه چایساز اشاره کرد که مشتری با خرید آن و باز کردن بسته، علاوه بر چایساز با یک بسته چای رایگان نیز روبرو شود. نه تنها سنجش نرخ تبدیل خوب است، بلکه مهم است که برگشت سرمایه کلی خود را نیز حساب کنید. گرچه تنها راه آگاهی از عملکرد خوب کمپین بازاریابی ایمیل شما اندازهگیری شاخصهای کلیدی عملکرد لیست شده در بالا است. دیجیتال مارکتینگ روش نوین بازاریابی جهت توسعهی نام برند و بالا بردن فروش میباشد. بخش حیاتی دیگر استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما در افزایش فروش باید بازاریابی با رسانه اجتماعی باشد.

در حقیقت، سرمایهگذاری در زمینه بازاریابی دیجیتال تخمین زده می شود فروش را چیزی در حدود 12 تا 15 درصد افزایش میدهد. در حقیقت، 60 درصد بازاریابان میگویند که بازاریابی با ایمیل یک برگشت سرمایه را برای سازمان آنها به همراه دارد و 32 درصد بازاریابان میگویند که بازاریابی با ایمیل یک برگشت سرمایه برای سازمان آنها را به همراه خواهد داشت. اصول بازاریابی در اینستاگرام در حقیقت به خود شما بستگی دارد که در چه زمینه ای فعالیت می کنید اما یک خبر خوب برای شما دوستان دارم و آن هم این بوده که اگر از تمامی ابزار ها و امکانات اینستاگرام به صورت مداوم استفاده کنید در مدت چند ماه می توانید یکی از پر بازدید ترین پیج اینستاگرام را برای خود داشته باشید.

نرخ کلیک به این دلیل مهم است که به شما کمک میکند میزان عملکرد خوب ایمیلهای خود را بسنجید و اینکه چه فراخوان به عملهایی افراد را تحریک به عمل میکنند و آیا نرخ کلیکهای شما براساس استراتژیهای بازارایابی ایمیل شما در حال تغییر است (به هر دلیل خوب یا بدی) یا نه. نرخ تبدیل درصد مشترکینی است که اقدام به عمل در جهت هدف شما میکنند.

نرخ تبدیل به شما میگوید چه تعداد از مشترکینی که کلیک کردهاند هدف شما را انجام دادهاند. این هدف میتواند شامل انجام یک خرید، عضو شدن در یک لیست ایمیل، دانلود یک گزارش، ثبت نام در یک کلاس آنلاین و موارد متعدد بیشتری باشد. این موضوع و بسیاری از موضوعات کاربردی دیگر، همان چیزی است که در دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ پوشش می دهیم. شاید این موضوع چیزی است که کمتر به آن پرداخته شده است و لی از نظر من یکی از مهمترین بخشهایی است که باید در آموزش دیجیتال مارکتینگ به آن پرداخت. بازاریابی دیجیتال یکی از محبوبترین راهها برای کسب و کارهایی است که سعی در افزایش فروش دارند.

برای کسب اطمینان از این قضیه که بودجه digital marketing خود را به شکلی صرف میکنید که کمک به افزایش فروش خواهد کرد، ما در این مطلب برترین شاخصهای کلیدی عملکرد دیجیتال مارکتینگ را بیان میکنیم که شما باید آنها را دنبال کنید و اطلاعاتی در اختیار شما قرار میدهیم که چطور آنها میتوانند کمک به آگاهیرسانی در خصوص استراتژی بازاریابی شما کنند.

یقینا جای تعجب برای شما نخواهد داشت که بازاریابی با ایمیل جزو بهترین تکنیکهای بازاریابی برای افزایش فروش محسوب میشود. در این مرحله تعدادی ابزار برای ایمیل مارکتینگ نقد و بررسی خواهد شد. برای انجام این کار، شما به یک دیدگاه یکپارچه از ترجیحات مشتری و انتظارات در تمام کانالها، وب سایتهای ارتباط جمعی، موبایل، پست مستقیم، نقطه فروش و غیره نیاز دارید. از دلایل عدم خرید آنها آگاه شوید و تغییرات لازم را در کمپین های بازاریابی خود انجام دهید.

برای اینکه به شما کمک شود مطمئن شوید استراتژی بازاریابی ایمیل شما به فروش منتهی میشود، شاخصهای برتر بازاریابی با ایمیلی که باید بسنجید به صورت زیر هستند. پرشهای نرم مشکلات کوچکی به شمار میروند و اکثر فراهمکنندگان خدمات ایمیل به صورت خودکار ایمیلی که به عنوان پرش نرم در نظر گرفته میشود را دوباره تحویل میدهند. دو نوع متفاوت نرخ پرش برای اندازهگیری وجود دارد یعنی پرشهای سخت و پرشهای نرم. این که بستگی دارد چقدر وقت میگذارید. هرچقدر این اطلاعات جزییتر باشند، شما میتوانید نیازهای مشتری خود را بهتر برآورده کنید.

اگر به دنبال درک میزان تاثیر موضوع ایمیل خود هستید، نرخ باز کردن ایمیل شاخص کلیدی عملکرد کاملی است که باید بررسی کنید. نرخ باز کردن ایمیل مقدار بازشدنهای مشخص ایمیل شما را تعیین میکند. این نرخ تنها یک مرتبه باز شدن را حساب خواهد کرد، بدون توجه به تعداد دفعاتی که یک مشترک همان ایمیل را دوباره باز میکند. حقیقت این است که در ایالات متحده آمریکا استفاده از موبایل ۶۹ درصد میزان استفاده ابزارهای دیجیتال را در بر می گیرد. با دیجیتال مارکتینگ تمام این اطلاعات خیلی راحت و سریع در دسترستون قرار داره. یک سوم بازاریابان نمیدانند چه تلاشهایی در زمینه بازاریابی دیجیتال بیشترین تاثیر را بر روی درآمد دارند و بعضی از کسب و کارها حتی شاخصهایی که این اطلاعات را در اختیار قرار میدهند را دنبال نمیکنند.

با آنکه بازاریابان بر این عقیده هستند که بازاریابی با ایمیل بهترین ابزار تجارت الکترونیکی است، مهم است به یاد داشته باشیم که میزان تاثیر هر ایمیل در ایجاد فروش به یک شکل موثر نیست. یکی از مهمترین مراحل خرید و فروش ارز دیجیتال انتخاب کارگزاری معتبر و مناسب می باشد چرا که با انجام درست این کار می توان گفت که تقریبا امنیت ارز های دیجیتال کاربر تامین می شود . در واقع دیجیتال مارکتینگ خیلی گسترده تر از دیگر روش های بازاریابی در کسب و کارهای سنتی است. در دیجیتال مارکتینگ روش های پیشرفته ای وجود دارد که به ما کمک می کنند کاربران و بازدیدکنندگان خود را براساس پارامترهای مورد نیاز دسته بندی کنیم و پیشنهادهای سفارشی شده ای برای هر گروه طراحی کنیم.

حتما با روش های بازاریابی سنتی مثل آگهی های تبلیغاتی،بیلبورد،آگهی های دیجیتال و سایر روش های تبلیغاتی سنتی آشنایی دارید.حتما با هزینه ها و دردسر های این روش های تبلیغاتی آشنایی دارید. اگر اینچنین نیست، باید حتما به آن توجه کنید. امکانات مختلف اینستاگرام مانند افزودن متن، عکس، فیلم کوتاه، بومرنگ و فیلترهای مختلف، به جذابیتهای آن افزوده است.