آموزش دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

به همین دلیل تلاش یک دیجیتال مارکتر حرفه ای این است که با روش های مختلفی کاربران را به سایت هدایت کند. در سال 2014 تعداد کاربران موبایلی اینترنت از کاربران دسکتاپی پیشی گرفت. این بهینهسازی میتواند با توجه به سوابق خرید مشتریان یا رفتار کاربران در سایت یا موتورهای جستجو انجام شود. در واقع یک نقشه راه برای هدایت مشتریان بالقوه از اولین تعامل آنها با برند و تبدیل شدن به خریدار است.

مشتریان این تبلیغات (که شامل من و شما هستیم،)بیشتر وقت شان را پایه موبایل ایشان می گذرانند که حتی این تایم بیشتر از وقتی است که پشت کامپیوتر سپری میشود و این به این معنی هست که موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایل همیشه در دسترس آنهاست. برخی از صاحبان رسانه مزایای تبلیغات خود را در قالب مشاوره اصول بازاریابی به مشتریان عرضه میکنند چرا که سود آنها در بهکارگیری آن رسانه خلاصه شده است. بازاریابی جاذبه ای یک روش بازاریابی است که برای جذب و ایجاد حس لذت در مشتریان آنلاین استفاده میگردد اما دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح کلیدی برای توصیف تاکتیک های بازاریابی دیجیتال از هر نوعی میباشد.

Digital Marketing به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر مخاطبان خود، مشتریان بالقوه را نیز مورد هدف قرار داده و با استفاده از روش های مختلف آن ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید. شما می توانید یک پوزیشن با امتیاز بالا را از طریق حراج خریداری کنید که بر اساس واژگان کلیدی مکان، جغرافیایی، یا دموگرافیک مجزا شده اند. بر همین اساس بسیاری از افراد به این شغل روی آوردند.

برای همین بهتر است که بعد از تعیین هدف، برنامه قبلی خود را حتما بررسی کنید. از عبارات مرتبط و جایگزین استفاده کنید تا پیام خود را به مخاطبین تان برسانید. این شرکت در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و از آن زمان تا کنون، Null Tx نامی برجسته در لیست بهترین سایتهای خبری ارز دیجیتال باقی مانده است. سرویس MailChimp امکاناتی عالی برای ایجاد و مدیریت کمپینهای بازاریابی ایمیلی در اختیار شما قرار میدهد؛ علاوه بر این شما میتوانید ترافیک دریافتی از کمپینهای ایمیل مارکتینگ خود را رهگیری و ردیابی کنید.

روی نقاط کلیدی جستجو کنید تا دریابید مردم چه چیزی را بیشتر از همه جستجو میکنند و سعی کنید با بالاترین لایک های گوگل، خود را مطابقت دهید. در پست های بعدی با ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را با انواع دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم و در رابطه با مزایا و معایب انواع مختلف مارکتینگ معرفی شده به گفتگو بپردازیم.

میتواند با گونههای بسیار متنوع از انواع دیجیتال مارکتینگ همپوشانی داشته باشد . به این معنی که آنها از تبلیغات شما چشمپوشی میکنند و همواره سعی دارند روی محتوا تمرکز کنند و چیزهایی که نوشته شده را مورد بررسی قرار میدهند. همچنین مشتریان ناراضی می توانند هزینه های هنگفتی را به کسب و کار شما تحمیل کنند با در اختیار داشتن یک باشگاه مشتریان مناسب می توانید از ایجاد مشتریان ناراضی پیشگیری کنید. یکی از معایب تبلیغات نمایش این است که مشتریان شما دچار “کوری تبلیغاتی” هستند. دوره ۴۰ ساعته مبانی دیجیتال مارکتینگ، یکی از بهترین دورههای موجود در این مجموعه است.

خیر این دوره پیشنیاز ضروری ندارد. دوره دیجیتال مارکتینگ کسب ناب در قالب دو عدد DVD شامل 24 ساعت فیلم آموزشی و 12 کارگاه تخصصی تهیه شده است و شما میتوانید به راحتی از طریق وبسایت جت سفارش دهید و در کوتاهترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید. معایب بعدی این است که اگر برند شما در یک حوزه خاص فعالیت میکند که جامعه هدف محدودی دارد ممکن است به مرور زمان تمام هزینههایی که کردهاید جواب نگیرد، مثل یک سازنده قطعات هواپیما که جامعه بسیار محدودی به دنبال آن هستند و طبعا نمیتواند رشد زیادی در شبکههای اجتماعی کند.

شما باید به دنبال راهی باشید تا تاثیر بنرهای خود را به حداکثر ممکن برسانید تا مردم به آنها توجه کنند. کسبوکارهای مختلف بسته به هدف و مخاطبشان باید از ویدئوهای خاصی استفاده کنند و ویدئوها را در رسانههایی که مخاطبانشان حضور دارند، منتشر کنند تا به نتیجه مطلوبتری برسند. خیلی از مشتری ها از سایتهایی که هزینه پرداخت میکنند ، گریزان هستند و ترجیح میدهند از سایت های حاصل از جستجوی طبیعی استفاده کنند. یعنی می توانید از آن برای بهبود جستجوی طبیعی استفاده کنید. شما قادر خواهید بود به سرعت رنکینگ بالا خریداری کنید که مایل به به پرداخت هزینه برای آن هستید.

اگر شما صاحب کسب و کار کوچکی هستید و بازار را به خوبی می شناسید میتوانید به ناشران بخش خصوصی در رابطه با تبلیغات که مستقیم روی سایتشان نزدیک شوید یا اینکه می توانید به عنوان راه حلی دیگر از شبکه گوگل دیسپلی یا شبکه مخاطبان فیسبوک استفاده کنید. حتی اگر برند مشهوری هم هستید به طور کلی سرمایه گذاری زیادی در بازاریابی شبکه های اجتماعی نداشته باشید چون تکلیف این گونه از شبکهها در کشور ما زیاد ملموس و مشخص نیست. از رایجترین روشهای PPC، تبلیغات گوگل ادز است که در ایران هم استفاده میشود.

استراتژیهای بازاریابی از طریق ایمیل طی سالهای اخیر به مرور تغییر کرده است اما همچنان از اصلیترین بازیگران خوزه دیجیتال مارکتینگ است. در زیر فهرستی از استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ آورده شده که البته این فهرست روز به روز در حال تغییر و تکامل است. از مهمترین شبکههای اجتماعی فروش و بازاریابی برای محصولات میتوان به اینستاگرام اشاره کرد که در سالهای اخیر حتی قابلیت تعریف محصول در پیج را تعریف کرده است و مستقیما میتوان محصول را در آن تعریف کرده و در پیج اقدام به فروش کرد. اجرای یک استراتژی در شبکههای اجتماعی، شناخت برند شما را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد، زیرا با مخاطبان گسترده ای از سراسر ایران حتی جهان درگیر خواهید شد.